Facerea de bine…

Show-ul de doi ani cu alegerea președintelui s-a terminat. Punctum. AIE a pierdut ultimul motiv care-i permitea să se justifice pentru sărăcie, șomaj, inflație galopantă, creșterea datoriei externe, etc. Acum au toate pârghiile și puterea deplină. Respectiv și responsabilit atea. Acum nu mai poți organiza sute de emisiuni pe același subiect, mii de articole pe o singură problemă, sute de declarații și spectacole. Adică, nu mai poți stabili o agendă publică falsă și manipula electoratul.

Alegerea președintelui, și asta o înțeleg pînă și copii, s-a transformat într-un proces de umilire națională a candidaților la acest post. În jur de 15 candidați au fost discutați, expuși public, dezbrăcați cu pielea. Unii, la comanda boșilor de partid,  au fost supuși unor atacuri fără precedent din partea mass-media afiliată politic, iar în unele cazuri, și din partea unui ambasador, care tot mai frecvent confundă sula cu prefectura.

Mulțumirea din partea AIE

Nici unuia din candidații discutați (Greceanîi, Nantoi, Ababii,  Bacalu, etc.) nu i s-a spus un sincer mulțumesc. Acești oameni s-au expus public, și-au riscat cariera și reputația. Unii chiar au  fost umiliți (Ababii), alții atacați. Cel mai dur critic a fost Ghimpu,  care juca rolul de filtru al păpușarului.

Același lucru s-a produs și cu grupul Dodon. Să fie clar: 3 voturi socialiste erau de aur. 58 de mandate ale alianței le permiteau să mențină puterea timp de un an, iar cele trei voturi ale socialiștilor le ofereau alții trei. Adică puterea și legitimitatea, fie și parțială. Puneți pe cîntar, faceți diferența. Fără aceste voturi, AIE mergea la alegeri anticipate și pierdea cu un scor dezastruos, lucru confirmat de IPP (45% pentru PCRM în noiembrie ) și de IMAS (47% în decembrie). Acum reitingul PCRM e și mai înalt, ceea ce confirmă prin culoare unii sociologi de prestigiu, numele cărora din motive clare nu vreau să le fac publice.

Ce era să se producă cu ei în opoziție, e clar. P.Bogatu a descris unul din scenarii.

Înțeleg cînd comuniștii se dezlanțuie cu critici la adresa socialiștilor. Au doza lor de adevăr. Au pierdut pachetul de blocaj în legislativ, majoritatea în CMC, șanșa revenirii la putere după alegeri parlamentare anticipate. Nu înțeleg însă, cînd același lucru îl fac unii lideri ai alianței. În loc să-i mulțumească lui Dodon pentru voturi, liderii AIE au păstrat tăcerea, iar alții s-au dezlănțuit în critici veninoase. În loc să-l protejeze, măcar formal, mediatic, și-au întors spatele.

Doar Valeriu Streleț, liderul fracțiunii PLDM, și cîțiva bloggeri, au recunoscut că rolul socialiștilor a fost crucial. Bine, nu doriți să mulțumiți, atunci de ce să turnați zoi în cap?

Dumitru Diacov (PDM), spre exemplu, a considerat drept o datorie sfîntă, să umilească  socialiștii, în cel mai obraznic mod cu putință.  Știam că Diacov, membru de vază al PCUS,  nu a făcut școala la Paris, dar nici chiar așa. Astfel, Diaicov a afirmat că prin acordarea voturilor, „Cei trei şi-au făcut reclamă din această chestie. Explicaţia este simplă: Nu putea Dodon să plece de la comunişti, să-şi dorească altceva decât ce fac ei, dar să se comporte ca şi dânşii”.

Ei bine, socialiștii și-au făcut reclamă, dar Dvs va-ți ales cu funcții și cu puterea! Cu reclama poți să-ți ștergi nasul sau alte părți.

Iată o mostră clasică a fariseismului și fățărniciei politice, spuse de cel, care încă în 2009 se jura pe cruce, că va pleca din politică la cules căpșune cu nepoții. Pe dracu. Am mai vrea noi așa fericire. Pînă la sfîrșitul timpurilor va sta în parlament și ne va da lecții de morală…

Amintim, că în 2009, fracțiunea PCRM a fost părăsită de 4 deputați în frunte cu V.Țurcanu. Ținem minte, că AIE nu a obținut nici un vot. Nici măcar formal. V. Țurcanu nu și-a dorit așa reclamă.

Valori sau totuși funcții?

Mai apoi, Ghimpu a ieșit la rampă. La un moment mi s-a creat impresia, că acestuia i s-a desprins limba nu doar de gură, dar și de creier. Nu doresc să analizez structura limbajului acestuia, care nici femeilor de stradă nu le-ar face cinste. Reflect esența celor spuse: cele 3 voturi ale grupului Dodon nu înseamnă mult, pentru dânsul personal, poate pentru țară, nițel.  În plus, dacă socialiștii obțin vreo funcție în AIE, PL iese din actul guvernării. Păi, dacă țara a obținut un bine, de ce să nu le mulțumească pentru asta? Deci, păstrarea unor  funcții pentru Ghimpu este un lucru mult mai pricipial, decît binele țării! Interesant e și altceva: pentru propriile voturi, pe lîngă faptul că are 4 ministere, SIS-ul, Banca Națională, și mai nu știu încă ce, Ghimpu cere cu impertinență și funcția de procuror! Pentru Dodon, care de fapt nici nu a cerut funcții, Ghimpu nu găsește nici o funcție, considerînd că asta e normal și corect.

Astfel, pentru toți acei, care vor dori să părăsească PCRM, se transmite un semnal clar: dacă ve-ți părăsi formațiunea, ve-ți avea parte de același tratament.

Corect se spune în popor: facerea de bine, e…

20 thoughts on “Facerea de bine…

  • 19 martie 2012 la 14:19
    Permalink

    Atentie la gramatica limbii romane forma corecta este „veti avea”, „veti parasi”!

    Răspunde
  • 19 martie 2012 la 14:46
    Permalink

    fuuuuuuuuuuuuuuuuuu…cica 3 dondoni curati la inima si la suflet au votat pentru binele tarii…..da-da…chiar cred….Bogdane,cit ti-a platit Dodon pentru oda aceasta de proslavire???

    Răspunde
    • 19 martie 2012 la 15:44
      Permalink

      Mda, Natalia, vad ca n-ai inteles nimic din ce-a vrut sa spuna Bogdan aici, mai citeste odata (printre rinduri)

      Răspunde
      • 7 aprilie 2012 la 09:06
        Permalink

        Am impresia ca ageelrea dnei Greceanii in functia de presedinte nu va rezolva problema instabilitatii politice, lucra pe care comunistii l-au confirmat. Ei vor alegeri anticipate, pentru ca atunci se vor simti in largul lor, atunci vor putea face toate provocarile de care sunt in stare si care le face o mare placere. Cred ca alegerile anticipate trebuiesc evitate, pentru ca ei urmaresc sa ne atraga in diversiunile lor, in prostia lor. Presedinte trebuie ales altcineva decit Lupu sau Greceanii, pentru ca aceste persoane vin din partidul comunistilor, acolo ele s-au format ca politicieni, iar vointa poporului este un presedinte ne-comunist.

        Răspunde
        • 24 mai 2012 la 23:19
          Permalink

          Scurt, clar şi cuprinzător. Mulţumesc, Vlada, petrnu relatarea de la eveniment . Este un comunicat pe care eel consider profesionist, iar afirmaţiile argumentate.Nu voi putea merge la votare.1. Din cauza mizerabilei vize de reşedinţă.2. Pentru că nu am pe cine alege. cen 2007, am votat, iar een turul doi nu am mai mers, petrnu că cel de la comunişti mi-a părut o bătaie de joc faţă de alegători, iar Dorin Chirtoacă ce să mai zic?A zis cineva că Dorin Chirtoacă este un bun politician şi nicidecum un bun administrator. Cred că era bine dacă mergea een parlament. La primărie eensă Şi-apoi, dacă nu ar fi comuniştii, care een toţi aceşti 4 ani au fost o piedică een aspiraţiile noastre spre prosperitatea oraşului, ar trebui să se inventeze o altă problemă. Că fără ele, problemele despre ce s-ar mai vorbi???

          Răspunde
  • 19 martie 2012 la 15:01
    Permalink

    Sigur ca trebuia sa fie facut un mesaj public cu multumiri tuturor celor expusi discutiilor publice in calitate de prezidentiabili. Eu nu mi-asi fi dorit sa fiu in locul lor…..Pe de alta parte, au fost evidentiati ca si persoane demne de a fi promovate. Acum ar trebui ca aceste persoane sa fie promovare in diferite inalte functii in stat. Este indiscutabil.
    Ce tine de inceputul discutiilor in jurul functiilor, eu personal nu doresc sa aflu toate „rufele murdare” di sinul Aliantei. Inca nu au sarit peste şanţ, dar deja au strigar „hopaaaaa”.
    Un model pagubos de guvernare in alianta.
    Sa faca ce cred ca este rezonabil, dar sa nu ne implice si pe noi in „discursurile” lor „intime”……

    Răspunde
  • 19 martie 2012 la 15:28
    Permalink

    d-mnu tirdea dar ce trebuie sa faca diacov? sa i se inchine lui dodon pentru ca a votat presedintele, ori ai uitat ca diacov a votat pentru voronin in 2005 dupa care a mai avut si dodon sansa sa mai aiba functie pina in 2009, ghimpu are dreptate numai ca vati gasit voi niste analisti politici care nu faceti analiza politica, dar analizati creerul si gindurile cuiva de parca iti fi psihologi, in final dodon trebuie sa raspunda inpreuna cu comunsti pentru acei 8 ani de guvernare si 7 aprilie, si ar fi bine ca dodon sa astepte urmatoarele alegeri si sa vedem cite mandate ar avea.

    Răspunde
  • 19 martie 2012 la 15:50
    Permalink

    Cita emfaza si cita ingimfare din partea autorului! Credeam ca esti un slugoi al comunistilor, dar vad ca vrei sa stai si la treuca socialistilor. Cita grija fata de bietul dodon, caruia trebuia sa-i pupe mina intreaga AIE, noul Presedinte, dar si intreg poporul! Tovarase Tirdea, stai calm, dodon si-a primit si va mai primi de la Filat cele promise, nu-i purtati atit de matern grija. Dar tonalitatea fata de Diacov si Ghimpu ma afectat. Sunt 2 personalitati care au facut foarte mult pentru tara si pentru popor! Nici „marele expert si analist” al tv-lui cu kapa, nici dodon cu toata gasca lui de tradatori bolsevici nu vor face in viecii vecilor atit, cit au facut acesti doi oameni pentru democratie, limba romana, idea nationala, parlamentarism! Imi este greata de atitudinea unui pseudo-analist, care agreaza doar idea bolsevica! Si inca – daca ai pomenit de ambasador, de ce n-ai pomenit cum a amenintat candidata ta cu carabinele si ce a facut din tinerii nostri in comisariate??? Fiindca esti un las plin de ura bolsevica si nu ai notiunea de idee nationala si apararea ei!

    Răspunde
  • 19 martie 2012 la 15:53
    Permalink

    Stimate Dle Tardea,

    articolul Dumneavoastra este foarte pertinent si cred ca aveti dreptate, dar, aveti grave probleme de exprimare, un fel de semi-analfabetism. Nu vorbesc de stil, sau vocabular(care este oribil)….

    E vorba de probleme de ortografie elementara:

    – ”ve-ți avea parte de același tratament”

    – ”dar Dvs va-ți ales cu funcții și cu puterea! ” si asa mai departe…

    Răspunde
  • 19 martie 2012 la 16:38
    Permalink

    Las-o mai moale, Ilie cu afirmația,că Diacov este o personalitate. Este o nulitate Diacov,care nu a făcut decît un lucru, de cînd ne-a fericit cu apariția lui, să-și facă proprietăți sie și fiicelor sale. Pentru țară nu a făcut nimic,ba din contra, numai rău i-a făcut. Despre Ghimpu nu am ce comenta, fiecare om știe cît costă declarațiile acestui politician. Țîrdea a făcut o analiză bună după mine și dacă vreți să-i spune-ți ceva,să o faceți civilizat aducînd argumente,dar nu așa bădărănește.

    Răspunde
  • 19 martie 2012 la 17:29
    Permalink

    Ţin să menţionez că aversiunea dumneavoastră faţă de domnul Mihai Ghimpu( pe care-l numiţi zeflemitor: Ghimpu) este vizibilă atît la ieşirile Publika Tv cît şi în acest articol . De aceea criticile dumneavoastră mi se par mînate de sentimente , nu de argumente obiective.
    În al doilea rînd daţi-mi voie să vă reproşez faptul că :”reiting” , „va-ţi” şi „ve-ţi” sunt greşeli gramaticale, formele corecte fiind :”Popularitate”,”v-aţi'(de la vă aţi dus) şi „veţi”(pe veţi îl scriem întotdeauna legat).
    Sunt de acord cu faptul că Igor Dodon merita un cuvînt măcar, de mulţumire dacă nu mult mai mult.
    PL vrea să fie vizibil. Lupta pentru putere e una naturală şi inerentă partidului iar reproşurile venite din partea dumneavoastră nu sunt credibile pentru că se ştie că nu-l aveţi la suflet.

    Răspunde
  • 19 martie 2012 la 18:08
    Permalink

    Este o analiza obiectiva a situatiei si nu inteleg reactiile bolnavicoase ale acelora, care-i sar in cap autorului. Cu toate ca e explicabila reactia lor – stau si tremura ca nu cumva sa piarda fotoliile, oferite de Ghimpu sau Diacov prin partajari dubioase (dar nu prin concurs, competenta si profesionalism).

    Răspunde
  • 19 martie 2012 la 21:23
    Permalink

    Care d-le Tirdea?Lupta nu e pe viata ci pe moarte: cistiga Dodon (mai trec la el niste comunisti) si Ghimpu va fi dat la o parte cu doi ciocalai, pentru orcine e mai convenabil de avut de aface cu Dodon decit cu Ghimpu si dimpotriva – un Ghimpu mai puternic inseamna distrugerea lui Dodon.Astazi marginalii celor doua poluri opuse s-au unit, atit lui Ghimpu cit si lui Voronin le este convenabila nimicirea lui Dodon

    Răspunde
  • 19 martie 2012 la 22:13
    Permalink

    Un comentariu la rece. Bravo autorului ! Daca Diacov e personalitate mare, atunci e clar cu tine mai… Ilie. Numele tau te dradeaza usor 😉

    Răspunde
  • 20 martie 2012 la 05:07
    Permalink

    Bogdane ian vezi te rog si citeste atente toate prostiile care le-ai scris pina in prezent cu anal-izele Tale …esti ZERO …numai prostii…si inca te mai tii inghimfat…potolestete…bea o cana de ape rece…Cautati ceva de lucru macar si un zidar ar fi ceva folos din tine…

    Răspunde
  • 20 martie 2012 la 11:02
    Permalink

    Mult stimate expert si analsist politic, vedeti ca pentru o persoana cu titulatura expusa anterior faceti prea multe greseli semantice si gramaticale. Este inadmisibil asa ceva pentru un politolog, nu va grabiti in a critica pe alti ci autocriticativa pe dumneavoastra mai intai.

    Multumesc.

    Răspunde
  • 20 martie 2012 la 13:17
    Permalink

    Mii mila de tine tirdea… Mii mila de tine daca tu crezu cu adevarat in ceia ce scrii…
    Daca imi spui mie ce au facut comii in 8 ani de guvernare, si daca imi aduci probe ca AIE a bagat tara in saracie, atunci te ert … Altfel sa te erete Dumenzeu ca eu nu te ert… Ce imbecilimos… De parca pe timpul comilor nu a fost saracie, nu a fost uzurparea puterii in stat , coruptie etc…
    Oare nu e uzurparea puterii de stat cand un singur om (voronin) ea toate deciziile si restul institutiilor de stat doar implimenteaza deciziile lui tatuca… Eu am lucrat in guvern pe timpul comilor si stiu cum se conducea tara… Nu zbura o musca vara aprobarea lui voronin..
    Mai taci din gura ca mii greata de tine… Ai slujit comunistii si acu ai mers dupa dodonel… iti arunca un osusor si tu il sugi scriind povesti cu masti… JOS COMUNISTII , SOCIALISTII SI CELOR ASEMENEA LOR…
    TINE MINTE NEICA… DODON VA RAMANE IN AFARA PARLAMENTULUI LA ALEGERILE URMATOARE, IAR TU NU VEI MAI AVEA SPONSORI…VEI RAMANE IN ISTORIE (ASTA DACA VEI RAMANE) CA O SLUCA DE STANGA CE PROMOVEAZA INTERESELE RUSIEI IN TARA ASTA

    Răspunde
  • 21 martie 2012 la 13:03
    Permalink

    Acum Alianța nu mai are cum să se învârtească, să nu-și țină promisiunile. Dar ce credeți? După doi ani pe cine vor da vina? Nu pe presă și jurnaliști, cum zicea Boțan la emisiune, nu pe altcineva – sunt sigură că vor da vina pe timp. Vor zice: Nu ne ajunge timp! Mai votați, lume, în doi ani nu se face treabă și vor veni cu o mie de argumente și macaroane, pe care le vor întinde pe urechile noastre. Sper că lumea nu va fi la fel de naivă.

    Ce ține de Ghimpu și de limbajul lui – cred că i se pare că-i unic în felul lui. Dar de când îl știu, numai lucruri urâte și aberații îi ies pe gura aia. Vrea să fie procuror general! Las să se mute cu cortul lângă Onoje, care vrea apartament, să strige și el că a lucrat mult pentru Alianță.

    Răspunde
  • 7 aprilie 2012 la 17:35
    Permalink

    Am impresia ca relgeaea dnei Greceanii in functia de presedinte nu va rezolva problema instabilitatii politice, lucra pe care comunistii l-au confirmat. Ei vor alegeri anticipate, pentru ca atunci se vor simti in largul lor, atunci vor putea face toate provocarile de care sunt in stare si care le face o mare placere. Cred ca alegerile anticipate trebuiesc evitate, pentru ca ei urmaresc sa ne atraga in diversiunile lor, in prostia lor. Presedinte trebuie ales altcineva decit Lupu sau Greceanii, pentru ca aceste persoane vin din partidul comunistilor, acolo ele s-au format ca politicieni, iar vointa poporului este un presedinte ne-comunist.

    Răspunde
    • 24 mai 2012 la 03:55
      Permalink

      noi fie vorba, de ce nu poti vota atunci? Sau cum ai shmciba tu legea electorala? Sau cui ai mai acorda dreptul la vot? Pana raspunzi tu, sa-ti spun cui n-as vrea sa fie acordat.. tinerilor acestia care scuipa, care arunca fara sa-si dea seama resturi si gunoaie peste tot, inclusiv dar si mai grav, exclusiv, LANGA cosuri de gunoi, care vorbesc urat si intr-o contopire dezordonata de 2 limbi, fara s-o posede nici macar pe una macar.. nici macar pe jumatate . Care invata pe la tehnikumuri si universitati private, cu toate ca a invata nu e chiar cel mai potrivit termen care le-ar descrie ativitatile. Fara doar si poate, ei aduc voturi unor forte politice, dar aduc si un iz asa mai intepator.. de needucare (provinciala?) capitalei.P.S.: Nu fac nici un fel de discriminare, dar cred ca ar trebui sa voteze contingentul care a trait acolo si stie problemele de zi cu zi. Plus intentioneaza sa o faca si in continuare.Toate bune

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *